Mi fán terem a terepfutás?

Idén sem maradunk sportszakmai előadás nélkül, mely az alkalommal a futás, azon belül is a terepfutás köré épül. Hihetetlen népszerűek ezek a közösségi futások, így most képet kaphatunk róla, hogy hogyan is kezdjünk bele a terepfutásba.

 

A 2015-ben indult, majd két évvel később egyesületté alakuló CoffeeRUN több mint sportegyesület: igazi közösség a közös ég alatt. Mozogni vágyó családok, amatőr, félprofi és feketeöves terepfutók találkozási pontja, társaság, mely az egyéni akaraterőt csapatszellemmel turbózza fel, az elhatározást támogató sporttársakkal és közös edzésekkel dúcolja alá, a fejlődni vágyókat pedig háziversenyekkel, kihívásokkal ösztönzi. Az egyesület alapítója, a közösségi futások, sportrendezvények szervezője és motorja „Momma”, vagyis Marton-Mlecsenkov Éva ultrafutó.

A terepfutás egészen más, mint a síkfutás. Nemcsak az emelkedők, hanem az egyenetlen talaj miatt is. Ahhoz, hogy izmainkat felkészítsük a váratlan helyzetekre, amit az ösvény, a lejtő, a csúszós, köves futóút jelent, speciális gyakorlatok kellenek. Ez nem csupán a sok terepen futásból áll, hanem rávezető tréningből is, amelyet az edzőterem néhány négyzetméterén tökéletesen végre lehet hajtani.

Ezen kívül nagyon fontos a megfelelő egyensúly, koordináció, ügyesség. Elsősorban tehát a sport rehabilitációs tréner, Tatár Szilvia feladata, hogy preventíven segítse a futókat keresztedzéssel (core-stabilizációs és funkcionális tréning), ami a magabiztossághoz, gyorsuláshoz, eredményességhez, sérülésmentességhez elengedhetetlen.

A program INGYENES!