Chi Kung Óbudán

A Chi Kung Óbudán program oktatóját sifu Liszka Lászlót kérdeztük, hogy mit jelent számára ez a mozgásforma? 

...erre ugyanazt tudom válaszolni, mint amikor azt kérdezték Tőlem, hogy mit jelent számomra a Kung fu: „Az élet Mankója”

Eleinte, amikor elkezdtem Chi kungot tanulni, az általam oktatott Kung fu stílusnak, rendszernek a részét képezte. Nagyon hamar észrevettem magamon a pozitív változásokat. A Chi kung gyakorlásával nagyon jól karban tudom tartani az ízületeimet és azok szabad mozgathatóságát. Néhány év gyakorlás és oktatás után jött az ötlet, hogy azok számára is tegyük elérhetővé ezt az egészségmegőrző mozgásformát, akik a harcművészetet valamilyen okból nem szeretnék művelni. Ezen ötlet nyomán született meg 2006-ban a nyugdíjas chi kung program, ami azóta is nagy népszerűségnek örvend a kerület nyugdíjas klubjaiban. Ez a lehetőség bővült nemrégiben a közösségi torna keretein belül, így már mindenki számára adott a lehetőség, hogy részt vegyen a foglalkozásokon, aki szeretne ezen mozgásformával hozzájárulni egészsége megőrzéséhez.

 

 

 

Mire számítsunk az edzéseken?!

Elsősorban kellemes és jó hangulatra! smile

Első lépés: meg kell találni a lehetőséget. És ez itt a lényeg: mindenkinek kortól, nemtől függetlenül.

 

Ezeket a mozdulatsorokat elsősorban inakat, ízületeket nyújtó gyakorlatként oktatom. A mozdulatok ellazulttá, nyugodttá teszik a gyakorlót. A foglalkozásokon a bemelegítő-átmozgató mozdulatok után először a helyes testtartást gyakoroljuk a talptól, a koponya tetőig. Ezután térünk át a gyakorlatok alatt használt légzésre, az izmok ellazítására.

Utána együtt végig csinálunk 4-6-8 gyakorlatsort, miközben folyamatosan mondom, hogy mikor lélegzünk be és ki, melyik irányban, melyik kézzel, lábbal lépünk, fordulunk, dőlünk, nyújtózkodunk. Vannak összetettebb mozdulatsorok, ezeket szétbontva, mozdulatról mozdulatra tanuljuk. A lényeg, hogy senkiben ne legyen amiatt feszültség, hogy valami elsőre nem megy. Mindig elmondom a jelenlévőknek, hogy legyenek türelmesek magukkal, annyit „vegyenek ki” a foglalkozásból, ami a lelküknek-testüknek jólesik. A határokat kell feszegetni, de nem szabad hirtelen nagy követelményeket felállítani magunkkal szemben.

Végül, ami még egyszerűbbé teszi a csoportokhoz való csatlakozást, hogy nem kell semmilyen eszközt hozni és még az sem gond, ha sosem sportoltak semmit.

 

Ezekkel a sorokkal zárjuk az óévet és kívánunk az ünnepekre békés a családdal eltöltött sok boldog pillanatot. Jövő évben természetesen az edzések az órarend szerint megszokott időpontokban tovább folyatódnak.

Az első edzés január 7-én lesz! Szeretettel várunk minden érdeklőt!

1037 Budapest, Laborc u. 2.

tel: +36 1 388 9770

tel./fax: +36 1 250 1346

e-mail: titkarsag@obudasport.hu

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Részletes leírás
Rendben!

Fenntartó